In mod cu totul ciudat au aparut in presa informatii conform carora Renault Sandero, ce ar urma sa fie botezat la noi Dacia Sandero, va costa 5000 de euro, cel putin in versiune de baza. Si asta in timp ce Loganul cel mai ieftin costa 6400 de euro. Hai sa fim seriosi.
E adevarat ca Carlos Ghosn a lasat sa se inteleaga ca versiunea Dacia a lui Sandero va fi asamblata in Romania si ca se va numi Dacia Sandero. De altfel, cei de la Renault au si inregistrat website-ul www.daciasandero.com (.ro-ul e liber, dati iama! :)). Ramane de vazut cum se va numi in mod exact masina, ideea este ca singura uzina Renault din Europa care ar putea produce acest verisor mai ieftin al lui Clio este fabrica de la Pitesti.
Insa chiar daca se va produce aici, pretul de 5000 de euro este total fantezist. Diferentele fata de Logan berlina sunt foarte mici, iar pretul va fi dictat de interesul publicului pentru aceasta masina, si nu de costurile Renault care vor fi cu siguranta doar cu putin mai mici pentru productia unui Sandero, fata de un Logan.
Dar la ce volume de vanzari se asteapta Renault? Si nu isi va canibaliza gama Clio, care are preturi cu putin peste 10.000 de euro? Nu este, cu alte cuvinte, un pariu si mai riscant decat Loganul berlina?
Ca de obicei, Renault se face ca tinteste Estul (unde o face totusi bine, cu rezultate pe masura) si ajunge sa vanda mai bine in Vest. Oricine a vizitat Franta, de exemplu, a vazut cantitatea mare de masini vechi, multi studenti (si nu numai) avand Clio de prima generatie, de exemplu, sau chiar masini mai vechi. Toti acestia au ramas indiferenti la Logan, pentru ca e prea mare pentru necesitatile lor.
Dar un Sandero mai mic si mai simpatic... Putem indrazni niste previziuni: pretul masinii nu va porni de la doar 5000 de euro, ci va fi cu putin mai mic pentru fiecare nivel de echipare similar Loganului; calandrul va purta elementele de marca Dacia; masina se va asambla la Pitesti; succesul in Est va fi limitat, dar in Vest va sparge piata. Moment in care Clio ar trebui mutat upmarket.
Si o mica intrebare rautacioasa: va oferi Renault si in Romania garantie de 3 ani standard, ca in Brazilia? :)
Sursa : Drive-Test.ro
Editat: by me.
duminică, 23 septembrie 2007
Dacia Sandero - pariul riscant al lui Renault.
Posted by Ma cheama Andrei (....da nu ma duc) at 10:01
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu